Δευτέρα 22 Ιουλίου 2013

7η Μέρα.

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου

Πρωινό ξύπνημα για μια ακόμα περιπέτεια.Η παρακάτω φώτο είναι τραβηγμένη στις 05:27!!!

Πάντα στα ταξίδια μου ξυπνάω νωρίς.Δεν ξέρω τι φταίει άλλα ποτέ δεν το μετανιώνω.Υπέροχες πρωινές εικόνες.Το λιμανάκι του Geiranger σε απόλυτη ηρεμία έτοιμο να δεχτεί νέους επισκέπτες κατά τις επόμενες ώρες!

Με τους καταρράκτες να τρέχουν ασταμάτητα και την υγρασία που υπάρχει στο φιόρδ,η θερμοκρασία είχε πέσει αρκετά και το βράδυ ανάψαμε το μικρό καλοριφεράκι που βρισκόταν στο δωμάτιο!

Κατά τις 08:30 άρχισαν να μπαίνουν στο λιμάνι τα πρώτα πλοία!

Ξεκινήσαμε κατα τις 08:50 από το Geiranger με προορισμό το "Trollstigen",και μέσω Atlantic Road θα ανεβαίναμε στο Trondheim!!!!!

Για ακόμα μια φορά ο σκληρός δίσκος του εγκεφάλου μας άρχισε να αποθηκεύει όμορφες εικόνες!
Seven Sisters waterfalls!

Αρχίσαμε την ανάβαση μας προς το Ørnesvingen. Οδηγώντας μέσα από 11 στροφές φουρκέτες σταματήσαμε στο υψηλότερο σημείο του δρόμου, 620 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας .

Σταματήσαμε στο πλάτωμα για να βγάλουμε μερικές φώτο οι οποίες δεν μπορούν να μεταφέρουν την απίστευτη ομορφιά του τοπίου.

Πληροφορίες και εικόνες από το ίντερνετ: Geiranger Fjord, Eagle road View Point, Norway

Αφήνοντας πίσω το πανέμορφο Geirangerfjord,συνεχίσαμε για το πορθμείο του Eidstal και επιβιβαστήκαμε στο ferryboat για να περάσουμε απέναντι στο πορθμείο του Linge και απο εκεί θα πηγαίναμε στο Τrollstigen!...Εσύ είσαι που το λες;
Κόστος ferry:73 ΝΟΚ/9,25€

Βγαίνοντας από το ferry,ανέβηκε η Παρθένα στην μηχανή και για κλάσματα δευτερολέπτου ,χωρίς να δώσω πολύ σημασία στο GPS ,αντί να στρίψω δεξιά στον 63,στρίβω αριστερά στον 650. Δεν μπορώ ακόμα να συγχωρήσω τον εαυτό μου γιαυτό! Η αλήθεια είναι ότι δεν είδα πινακίδα να λέει για Trollstigen και υπέθεσα ότι πάω καλά. Να μου πεις:καλά ρε πως κάνεις έτσι,τόσα όμορφα πράγματα είδες!! Το θέμα ήταν ότι οι μέρες και οι ώρες μας ήταν περιορισμένες και το πρόγραμμα μας κάπως σφιχτό και το πέρασμα των Troll ήταν κάτι το οποίο δεν ήθελα να το χάσουμε. Στην συνέχεια του ταξιδιού μας χάσαμε και άλλα πράγματα από λάθος επιλογές αλλά όχι τόσο σημαντικές όσο αυτό.

Για όσους φίλους δεν ξέρουν σε τι αναφέρομαι ας πατήσουν τον παρακάτω σύνδεσμο:

Το καταλάβαμε αργά ότι είχαμε πάρει λάθος δρόμο και αν αποφασίζαμε να γυρίσουμε,έπρεπε να οδηγήσουμε 60 χλμ περίπου προς τα πίσω ,κάτι για το οποίο θα χρειαζόμασταν 1:30 ώρα. Στην αρχή το σκεφτήκαμε αλλά ευτυχώς δεν το πράξαμε,όπως προείπα ο χρόνος μας ήταν πολύ περιορισμένος.

Από το πορθμείο του Vestness επιβιβαστήκαμε στο ferry με προορισμό το Molde και από κει για τον Atlantic Road!
Κόστος ferry:11 ΝΟΚ/14 €

Στάση στο Molde για τα γνωστά,βενζίνη και καφεδάκι.Χρειαζόμουν λίγο ηρεμία!!!!!!!!
Τιμή:1,90€/λτ

Από το Molde έπρεπε να ακολουθήσουμε τον 64 αλλά εμείς πήραμε τον επαρχιακό δρόμο ,(663), και μέσα από τα λιβάδια και τις λίμνες φτάσαμε στον Atlantic Road!

Ταράνδους δεν είχαμε δει και θα αργούσαμε πολύ για να συναντήσουμε, αλλά αγελάδες, ουκ ολίγες.

Η επιλογή μας να οδηγήσουμε στον επαρχιακό δρόμο μας αποζημίωσε με το παραπάνω.Όμορφες εικόνες παντού.

Μπήκαμε ξανά στον 63 και αμέσως βγήκαμε στον Atlanterhavsveien.

Ο δρόμος μοιάζει σε πολλά σημεία με τρενάκι του λούνα παρκ προσελκύοντας αυτοκινητιστές και μοτοσικλετιστές από όλο τον κόσμο!

Πληροφορίες.

Η Ατλαντική Οδός στη Νορβηγία αποτελεί μια από τις πιο γραφικές διαδρομές σε όλο τον πλανήτη. Συνδέει τα νησάκια ενός αρχιπελάγους στη Νορβηγική Θάλασσα με την ηπειρωτική χώρα και αποτελεί μέρος της Επαρχιακής Οδού 64.
Τα 8,4 χιλιόμετρα του συγκεκριμένου τμήματος της διαδρομής αποτελείται από πολλές στροφές, ανηφόρες και κατηφόρες που φτάνουν τόσο κοντά στη θάλασσα ώστε τα κύματα πολύ συχνά σκάνε πάνω στα αυτοκίνητα. Η διαδρομή περιλαμβάνει επτά γέφυρες και τέσσερα σημεία για να απολαμβάνουν οι οδηγοί τη θέα.

Έχει ανακηρυχθεί αξιοθέατο πολιτιστικής κληρονομιάς και εθνική τουριστική διαδρομή, ενώ έχει βραβευτεί ως το οικοδομικό έργο του αιώνα στη Νορβηγία.

Βίντεο από το Υoutube:

Photo by internet:

Μετά την οδηγική μας εμπειρία στην Ατλαντική Οδό,συνεχίσαμε μέσω του Ε39 και περνώντας από μερικές καλωδιωτές γέφυρες και το τελευταίο ferry για σήμερα από το πορθμείο της Halsa προς Kanstraum,με κόστος 86ΝΟΚ/ 11€, φτάσαμε στο Trondheim!

Το ξενοδοχείο που μείναμε ήταν το Rica Bakklandet Hotel. Χτισμένο στον ποταμό Nidelva,απείχε μόλις 5 λεπτά από το κέντρο.
Τιμή δίκλινου δωματίου με πρωινό:700 ΝΟΚ/ 88,80€
Το δωμάτιο μας!
Η θέα ήταν απίστευτα όμορφη,κάτι σαν παραμύθι!

Το πρώτο πράγμα που κάναμε πάντα στα ξενοδοχεία μόλις φτάναμε ήταν να επικοινωνήσουμε με τα παιδιά μας για να τους ενημερώσουμε ότι είμαστε καλά!

Μπανάκι και έξοδο για sightseeing!

Το Trondheim είναι η τεχνολογική πρωτεύουσα της Νορβηγίας που είναι διάσημη για το πανεπιστήμιό της, αποτελεί παράδεισο για τους εθισμένους στην τεχνολογία και στην ιστορία. Η πόλη βρίσκεται εκεί που ο ποταμός Nidelva χύνεται στο μεγάλο Φιόρδ του Trondheim.

H ιστορική γέφυρα "Gamle Bybro" με τις σκαλιστές πύλες που συνδέει το κέντρο με την παλιά πόλη .

Ο καθεδρικός ναός Νινταρόσντομεν του 11ου αιώνα είναι η εθνική εκκλησία της Νορβηγίας και η Βασιλική Κατοικία είναι το μεγαλύτερο ξύλινο παλάτι στη Σκανδιναβία.Κάποτε οι Βασιλείς λάμβαναν από εδώ το επίσημο χρίσμα.

Art Museum.

Μερικά από τα πολλά μπρούντζινα γλυπτά που είναι διασκορπισμένα στο κέντρο της πόλης.

Μετά την βόλτα μας επιλέξαμε το γρήγορο φαγητό. Καθίσαμε σε ένα Burger King για να φάμε. Παραγγείλαμε: 2 Crispy chicken menu,2 hamburger,1 salata chef & 2 Coca cola,σύνολο 245ΝΟΚ/31€.....Νορβηγία!!!!!!!!! Γούσταρα που η υπάλληλος μας έδωσε τα ποτήρια για να γεμίσουμε μόνοι μας τα αναψυκτικά χωρίς να μας βλέπει.Η αλήθεια είναι οτι σαν γνήσιος Ελληνας,σκεφτηκα να το ξαναγεμίσω!!Παρατηρήσαμε ομως ότι κανένας δεν πήγε να ξαναγεμίσει το ποτήρι του και ετσι  αναθεώρησα την απόφαση μου Αν αυτό το σύστημα ήταν στην Ελλάδα ,το κατάστημα θα είχε κατεβάσει ρολά από την πρώτη κιόλας εβδομάδα λειτουργίας του!!!!!!!