Τετάρτη 31 Ιουλίου 2013

16η Μέρα

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου

Η μέρα μας άρχισε με ένα πολύ καλό πρωινό στο πολύ όμορφο και παραδοσιακό εστιατόριο του Kaunas Hotel.
Αμέσως μετά ξεκινήσαμε για ένα σύντομο περίπατο προς το κέντρο της παλιάς πόλης, όσο μας το επέτρεπε ο χρόνος. Το Κάουνας είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Λιθουανίας και βρίσκεται στην συμβολή των ποταμών Nemunas και Neris. Μικρή γραφική πόλη με πλούσια ιστορία, αξιοθέατα, μνημεία και έντονη ζωή. Πάρα πολύ γνωστή στους μπασκετικούς φιλάθλους η πόλη από τις ''μάχες'' των ελληνικών ομάδων στην Ευρωλίγκα με την ομώνυμη ομάδα Žalgiris στο Žalgirio Arena.

Ξεκινήσαμε από τον πεζόδρομο Laisves Αleja για να φτάσουμε στην παλιά πόλη.

Ο δήμος έχει εγκαταστήσει ένα ειδικό περίπτερο για να γνωρίζει ο κόσμος ποιες πόλεις του εξωτερικού είναι εταίροι του Κάουνας.

Το θρυλικό Λιθουανικό μοντέλο Lituanica.

Άγαλμα του δούκα της Λιθουανίας,Vytautas Didysis.

Αφήσαμε πίσω μας τον μοντέρνο πεζόδρομο και ξεκινήσαμε την περιπλάνηση στην καρδιά της μεσαιωνικής παλιάς πόλης η οποία είναι πολύ καλά διατηρημένη και περιέχει σημαντικά στοιχεία της πολιτισμικής και αρχιτεκτονικής κληρονομιάς. Στα μνημεία της παλιάς πόλης συμπεριλαμβάνονται το Κάστρο του Κάουνας, το γοτθικό Perkūnas House, οι Εκκλησίες Vytautas the Great και η εκκλησία της Αγία Γερτρούδης,(St. Gertrude),  το οποίο ονομάζεται επίσης και “Λευκός Κύκνος” .
Είσοδος προς την παλιά πόλη. Vilniaus St .

Η γραφική μπαρόκ αρχιτεκτονική και ο ουρανός της πόλης με διάσπαρτα τα καμπαναριά των ορθόδοξων και καθολικών εκκλησιών είναι στοιχεία ακαταμάχητα.

Ενδιαφέρον,δεν χρειάζεται να πάρεις την μηχανή σου για να πας για ποτάκι,υπάρχει σοφέρ που σε πηγαίνει στο club! (Gentleman club)

Τα μαγαζάκια δεν είχαν ανοίξει ακόμα.

Ιερός καθεδρικός Ναός των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.

H απόλυτη μαγεία.Κάθισα στο χώρο για 5 λεπτά και νόμιζα ότι καθόμουν για ώρες.

Το Δημαρχείο της πόλης.

Αφού φτάσαμε στις όχθες του ποταμού Nemunas αρχίσαμε να επιστρέφουμε προς το ξενοδοχείο για να ετοιμάσουμε τα πράγματα μας.

Το μικρό μπουκαλάκι νερού κόστιζε από 0,55 έως 0,77 EUR.

Η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε. Το κοντέρ έχει γράψει ήδη 7.919 χλμ.Ξεκινήσαμε κατά τις 10:40 από το Κάουνας με προορισμό την Πολωνία και διαμονή στην πανέμορφη Βαρσοβία.Το GPS έδειχνε ότι θα φτάναμε στις 15:00 και είχαμε μπροστά μας 409χλμ..!!

Η έξοδος μας ήταν αρκετά εύκολη μιας και το GPS ,αν και μου έβγαλε την πίστη σε όλο το ταξίδι, ήταν ενημερωμένο και δεν με δυσκόλεψε ιδιαίτερα να βγω από το κέντρο της πόλης.

Σε λιγότερο από μιάμιση ώρα είχαμε φτάσει στα σύνορα Λιθουανίας-Πολωνίας.Όπως και σε όλα τα προηγούμενα σύνορα που περάσαμε ,έτσι και εδώ δεν υπήρχε κανένας απολύτως έλεγχος!!

Από δω και πέρα η διαδρομή μας θα ήταν κάπως "spicy"...!!!!

Οι νταλίκες είναι το σήμα κατατεθέν των εθνικών οδών των χωρών της βαλτικής και των Βαλκανίων.Οι προσπεράσεις και η επικίνδυνη οδήγηση είναι καθημερινό φαινόμενο.

Ολιγόλεπτη στάση στην πολύ όμορφη πόλη του Suwalki που βρίσκεται 5 χλµ. δυτικά του Εθνικού Πάρκου Wigierski.

Στην παρακάτω εικόνα το λόγια είναι περιττά!!!!!!

Οι πανέμορφοι ναοί που βλέπαμε στα χωριά και τις πόλεις που διασχίζαμε,δεν μαρτυρούσαν τι θα συναντούσαμε παρακάτω!

"The Forest Whores", οι πόρνες του δάσους!

Τριάντα περίπου χιλιόμετρα πριν μπούμε στην Βαρσοβία ,από την βορειοανατολική είσοδο που περνάει μέσα από το δάσος και οδηγώντας στον αυτοκινητόδρομο Ε64-S8, η κίνηση άρχισε να γίνεται όλο και πιο πυκνή και οι ταχύτητες μας δεν ξεπερνούσαν τα 60 χαω. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε δει αρκετά δάση στο ταξίδι μας αλλά αυτό δεν ήταν ένα από τα συνηθισμένα. Είδαμε μια "κοπέλα" να στέκεται στην άκρη του δρόμου και ελαφρώς κρυμμένη πίσω από μερικά δέντρα. Πλανόδιοι πωλητές κάποιων παραδοσιακών προϊόντων υπέθεσα! Παρακάτω πάλι το ίδιο. Νεαρή κοπέλα σταματημένη στην άκρη του δρόμου με ένα κάθισμα και μια μεγάλη μαύρη πλαστική σακούλα δίπλα της.Αυτό συνεχίστηκε για μερικά ακόμα χιλιόμετρα. Διαπίστωσα ότι οι κοπέλες είχαν πολύ έντονο μακιγιάζ,ήταν ελκυστικές και καλά ντυμένες. Κάτι φάνηκε όχι-αρκετά φυσιολογικό . Ήταν ένα παράξενο μέρος για τέτοιες κοπέλες, απλά να "κρέμονται¨στην άκρη του δρόμου. Στο μυαλό μου υποσυνείδητα έφερα τις κουβέντες που κάναμε  για αυτό το μέρος με μερικούς πολυταξιδεμένους φίλους ,αλλά δεν είχα δώσει και πολύ σημασία για το τι και πώς!!!! Εδώ μου λύθηκε η απορία για το τι έλεγαν. Είχαμε εισέλθει στα εδάφη των πολωνικών δασών με τις "πόρνες του δάσους" .
Παρά τη νομιμότητα της πορνείας στα μεγάλα αστικά κέντρα και με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν διάφορες χώρες με τους οίκους ανοχής και τα κρησφύγετα της ανομίας, οι πόρνες έχουν πάρει περίοπτη θέση και εμφανίζονται κατά μήκος των δρόμων που διασχίζουν τα δάση γύρω από πολλές πόλεις της Πολωνίας.
Συνήθως, αυτές οι κυρίες αναφέρονται ως tirówki,από την συντομία των λέξεων TIR. (Transport internationaux routiers), το παρατσούκλι τους δόθηκε από τους οδηγούς βαρέων φορτηγών που ταξιδεύουν επίσης τις ίδιες δασικές οδούς.

Στο λίνκ θα δείτε περισσότερες φώτο: "Info" και στο βίντεο θα δείτε 2 κοπέλες να μαλώνουν για μια θέση στο δρόμο! Υoutube video!

Μετά λοιπόν από αρκετές ώρες στον δρόμο,φτάσαμε στο υπέροχο Hyatt Regency Warsaw.

Το γρήγορο μπάνιο είχε γίνει το must της καθημερινότητας μας και μετά από μια γρήγορη ενημέρωση από τους συναδέλφους στο Concierge για το που να πάμε και τι να δούμε,πήραμε ένα ταξί για το ιστορικό κέντρο της πόλης......

Η παλιά πόλη της Βαρσοβίας είναι ανακηρυγμένη απ΄τη UNESCO σαν μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς.Κατά την διάρκεια του πολέμου καταστράφηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Οι Πολωνοί αναπαρήγαγαν από την αρχή το ιστορικό κέντρο αντιγράφοντας τα κτίρια με τις ζωγραφισμένες προσόψεις χρησιμοποιώντας ως πρότυπο τα ελάχιστα σχέδια και τις φωτογραφίες που είχαν διασωθεί. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τις προσπάθειές τους. Η Παλιά Πόλη απέκτησε ξανά τη γοητευτική της όψη και τη διατηρεί μέχρι σήμερα χάρη στην προσεγμένη συντήρηση των κτιρίων.

Παρακάτω ακολουθούν μερικά λίνκ με  διάφορα άρθρα όπου μπορείτε να διαβάσετε και να βρείτε αρκετές πληροφορίες για την Βαρσοβία. Πραγματικά αξίζει τον κόπο να ρίξετε μια ματιά και πόσο μάλλον να την προσθέσετε στο ταξιδιωτικό σας "must go"!

Άγαλμα του Κοπέρνικου μπροστά στην Ακαδημία Επιστημών της Βαρσοβίας.

Η εκκλησία του Τίμιου Σταυρού ξεχωρίζει για την ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική της.

Το προεδρικό μέγαρο.

Το μνημείο του ρομαντικού ποιητή Adam Mickiewicz στολίζει μια από τις κεντρικές πλατείες της Βαρσοβίας.

Krakowskie Prezedmiescie, η αποκαλούμενη βασιλική οδός.

Το Βασιλικό Κάστρο,(Zamek Królewski ), είναι ένα εντυπωσιακό κτίριο του οποίου η ανακατασκευή ολοκληρώθηκε το 1984.

Είχε αρχίσει να βραδιάζει και ο ουρανός ψιλοφόρτωνε με συννεφάκια.Όσο πιο βαθιά προχωρούσαμε στην παλιά πόλη τόσο πιο κινηματογραφικά φάνταζαν όλα.

Στην κεντρική πλατεία της παλιάς πόλης δεσπόζει η στήλη με το άγαλμα του βασιλιά Σίγκισμουντ.

Όχι δεν είναι η ταινία που λέγαμε αλλά ένα ζευγάρι που βγάζει τις πρώτες κοινές επίσημες φωτογραφίες του.

Ωραίες "γόβες" !!!!!!Μπράβο κορίτσι μου!

Κάτι άλλο που προσέξαμε ήταν ότι είχανε παντού σημαίες και η πόλη γενικά έμοιαζε στολισμένη.Παρακάτω θα ανακαλύπταμε ότι γιόρταζαν την εξέγερση του λαού  κατά του ναζισμού.

Η περικυκλωμένη από πολύχρωμα κτίρια πλατεία της Παλιάς Αγοράς. Παντού ήταν γεμάτο από νέους που καθόταν ανά δυο-τρεις και παίζανε μουσική ή τραγουδούσανε.

Στενοί λιθόστρωτοι δρόμοι, ανάμεσα σε πανύψηλα γοτθικά κτίρια, ναούς,μικρά γραφικά μαγαζάκια,σου δίνουν την αίσθηση πως ο χρόνος εκεί έχει σταματήσει για τα καλά.

Σιγά σιγά βγήκαμε στην πλατεία της παλιάς αγοράς.Είχαμε την αίσθηση ότι βρισκόμασταν σε ένα μεγάλο κινηματογραφικό πλατό και ότι κάπου γυριζόταν μια ταινία....Η καρδιά της περιοχής είναι η πλατεία της παλιάς πόλης (Rynek Starego Miasta) που είναι γεμάτη με restaurant, καφέ και μαγαζιά. Τα κτίρια των παρακείμενων οδών έχουν μεσαιωνική αρχιτεκτονική ενώ ξεχωρίζουν επίσης τα τείχη της πόλης, το εξωτερικό οχυρό (Barbican)

Το άγαλμα της Σειρήνας (Syrena-The fighting Mermaid) το σύμβολο της πόλης.

Συνεχίσαμε να προχωράμε φτάνοντας στο Barbikan μια ημικυκλική γοτθική κατασκευή, χτισμένη πάνω σε μια γέφυρα ως ενίσχυση του μεσαιωνικού οχυρού και κατόπιν πρός την Νέα Πόλη που ιδρύθηκε στα τέλη του 14ου αιώνα.

Ήμασταν λοιπόν τυχεροί γιατί από τύχη και μόνο βρεθήκαμε στο μνημείο εξέγερσης της Βαρσοβίας, μια πλατεία στην οποία είχανε στήσει μία σκηνή και ετοιμαζότανε για την εκδήλωση που θα ξεκινούσε σε λίγο.Φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία και καθίσαμε να παρακολουθήσουμε.Ξεκίνησαν με ένα βίντεο γεμάτο ανατριχιαστικές εικόνες από τις μαύρες μέρες της ναζιστικής κατοχής.Ας μην ξεχνάμε ότι στα εδάφη της Πολωνίας ακόμα και σήμερα οι μνήμες που ξυπνάνε είναι πολύ έντονες και εμείς θα το ζούσαμε την επόμενη μέρα με την επίσκεψή μας στο Άουσβιτς......

Ένα μικρό Video από την εκδήλωση: Vimeo

Το προεδρικό μέγαρο.

Δυστυχώς οι ώρες που ξοδέψαμε σε αυτήν την πανέμορφη πόλη ήταν πολύ λίγες.Μακάρι να είχαμε μία ακόμη διανυκτέρευση ή ακόμη καλύτερα μακάρι να καταφέρουμε να την ξαναεπισκεφτούμε. Όταν επιστρέψαμε πίσω στο ξενοδοχείο,καθίσαμε στο λόμπι για μπυρίτσα. Ξαφνικά ακούγαμε Ελληνικά απο παντού!!! Νωρίς το απόγευμα είχε φτάσει ένα γκρουπ Ελλήνων από Αθήνα που εκανε περιοδεία στην Ευρώπη. Ήταν κάπως παράξενο μετά από 16 μέρες να ακούς Ελληνικά γύρω σου. Μετά τα μπυράκια και ένα πολύ καλό club sandwich ,πήγαμε για ύπνο ψόφιοι στην κούραση και αρχίζοντας να νιώθουμε ένα μούδιασμα γιατί γνωρίζαμε τι ακολουθούσε. Η αλήθεια είναι ότι την επόμενη μέρα την φοβόμασταν συναισθηματικά και όντως είχε αρχίσει να μας επηρεάζει από τώρα.....

Το μοτοσακό ξεκουράζεται για τον τελικό του προορισμό!

Χιλιόμετρα ημέρας: 414.5
Διαμονή: Hyatt Regency Warsaw (Free accommodation)
Έξοδα ημέρας:37.54 EUR

Επόμενο/Next: Warsaw(PL) to Bratislava(SK)