Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

10η Μέρα.

Κείμενο:Μιχάλης Χατζάκης
Φωτογραφίες:Μιχάλης Χατζάκης-Παρθένα Νεοφυτίδου

Μετά από ένα σχετικά καλό πρωινό στο εστιατόριο του ξενοδοχείου, όπου γινόταν της τρελής από κόσμο,ξεκινήσαμε για Alta.,την πιο μεγαλη πολη πριν το Βορειο Ακρωτηρι.

Από δω και πάνω δεν θα μπαίναμε ξανά σε ferry.Σειρά είχαν οι πολλές γέφυρες ,τα πέταλα και τα τούνελ.

Η διαδρομή μέσα στη Νορβηγική Λαπωνία ήταν για ακόμα μια φορά κάτι το μαγευτικό αφού περιλάμβανε εναλλασσόμενες εικόνες φυσικής ομορφιάς

Στάση για ανεφοδιασμό στο Bardu και φυσικά γνωριμία με μοτοσυκλετιστές.Παρέα με τρεις Πολωνούς όπου μας έδωσαν μερικές χρήσιμες πληροφορίες για την επίσκεψη μας στην Βαρσοβία τις επόμενες μέρες. (Τιμή βενζίνης:15.79 kr/lt...2€/λτ)

Η επόμενη μας στάση ήταν σε ένα μικρό τουριστικό καταυλισμό με μεγάλες ινδιάνικες σκηνές στολισμένες με σημαιάκια και αρκετά τουριστικά προϊόντα να κρέμονται από παντού.Περίεργο θέαμα μιας και σκηνές τέτοιου τύπου έχουμε συνηθίσει μόνο σε ταινίες και σε" playmobil"!!!!!
Στις βόρειες περιοχές της Σκανδιναβίας αλλά και στην Ρωσία, οι γηγενείς κάτοικοι είναι οι Σάμι ή οι Λάπωνες ,όπως είναι γνωστοί σε μας, με δική τους γλώσσα και πολιτισμό.

Η σκηνή που μας τράβηξε το ενδιαφέρον ήταν αυτή με την εικόνα του τάρανδου σε burger!!!!!

Στο εσωτερικό της πολύ ψηλής κυκλικής σκηνής υπήρχε μια μεγάλη τρύπα στο κέντρο για να φεύγει ο καπνός της εστίας,υπήρχαν 3 μεγάλα καζάνια που ένα μαύρο ζουμί σιγόβραζε μέσα τους.
Η μυρωδιά από την κάπνα ήταν πολύ έντονη.

Στο μεγάλο καζάνι σιγόβραζε σούπα τάρανδου και στα άλλα δυο ένα μαυροζούμι που ήταν καφές.
Τριγύρω από την σκηνή υπήρχαν διάφορα τρόφιμα τυποποιημένα από κρέας τάρανδου και διάφορες παραδοσιακές φορεσιές των Sami.

Αφού περιεργαστήκαμε τον χώρο και γνωριστήκαμε με τον ιδιοκτήτη ,δοκιμάσαμε την σούπα!!.Η γεύση της ήταν σαν τη σούπα μοσχαριού που κάνουμε στην Ελλάδα με διάφορα λαχανικά.Ήταν ότι έπρεπε για το στομάχι μας.

Ο ιδιοκτήτης της σκηνής ήταν πολύ φιλικός και χαρούμενος.Του έκανα δώρο ένα μπουκαλάκι ούζο και ξετρελάθηκε.Η αλήθεια είναι πως αν είσαι τόσες ώρες μέσα σε μια σκηνή με τόση κάπνα συν το τσιγαράκι που βαράς ,τότε φυσικό ακόλουθο είναι να είσαι very happy!!

Αφού τελειώσαμε με τις σούπες και τα σουβενίρ βγήκαμε στον καθαρό αέρα και συνεχίσαμε την πορεία μας προς την Alta.

Παντού βλέπαμε καταρράκτες με τεράστιες ποσότητες νερών να πέφτουν ορμητικά από ψηλά.

Καθώς ανεβαίναμε την ράχη του βουνού είδαμε μια Άλκη με τα μικρά της να βόσκουν στην πλαγιά του βουνού.Σταματήσαμε για λίγο να απολαύσουμε το θέαμα.Δεν βλέπεις κάθε μέρα τάρανδους στην Ελλάδα!!!!!

Στην συνέχεια σταματήσαμε στο ξενοδοχείο Gildetun όπου βρισκόταν στο βουνό Kvænangsfjellet,  412μ.πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας στο βόρειο Troms. Η θέα ήταν μοναδική!!!!

Από το ύψος του δρόμου όλα εδώ μοιάζουν με ζωγραφιά.

Άντε και λίγο έμεινε.370χλμ για το Nordkapp....!!!
  Παρ' όλο που τοπία σαν αυτά διαθέτει όλη η Νορβηγία, κάθε περιοχή έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που κάνουν τη θέα της μοναδική, διαφορετική.

Στα σύνορα της κομητείας του Τromso και της Finnmark, της μεγαλύτερης και λιγότερο πυκνοκατοικημένη κομητεία της Νορβηγίας.

H παρακάτω ταμπέλα ήταν η πρώτη που είδαμε να γράφει την μαγική λέξη"Nordkapp",240 χλμ ακόμα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Λίγο πριν μπούμε στην Αlta.
Τελικά όσο περνούσαν οι μέρες και οι ώρες αρχίσαμε να συνηθίζουμε την παρουσία των ταράνδων.Στο μυαλό μου είχε έρθει η κουβέντα που είχα κάνει με τον Linde ,στο καράβι από Γερμανία προς Δανία: "πρόσεχε τους τάρανδους στο δρόμο,πετάγονται από το πουθενά".

Το ξενοδοχείο μας ήταν το Rica Hotel Alta. Πληρώσαμε 730 NOK το δίκλινο, B&B.

Αφού τακτοποιήσαμε τα πράγματα μας ξεκινήσαμε την βόλτα μας στην μικρή Alta αρχίζωντας απο την  κεντρική πλατεία με την θερμοκρασία να έχει πέσει στους 17 °C.

Ο καιρος ψυχρος και περπατησαμε την Alta που διαθετει και μεγαλο εμπορικο κεντρο με όλα τα αγαθα. .Μια πόλη φάντασμα,ψυχρη, θλιβερη και ας ηταν τελος Ιουλιου,δεν υπήρχε κόσμος που να τριγυρνάει έξω αλλά όλοι βρισκόταν στο εσωτερικό των καταστημάτων ,εστιατορίων και μπαρ.

Ρε πάτε καλά,αντηλιακές κρέμες στην Alta;....5500 χλμ από την Ελλάδα;

Η ώρα ήταν 19:30 και μετά την πολύ σύντομη βόλτα είχε έρθει η στιγμή για μάσα.Επιλέξαμε το Peppes Pizza.

Παραγγείλαμε μια πίτσα,μια λαζάνια,μια σαλάτα σεφ,μια τάκος και 2 μπύρες.
Ο λογαριασμός ήταν 730 ΝΟΚ-100€..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Το γνωρίζαμε ότι ήταν από τα ακριβά εστιατόρια αλλά δεν είχαμε καμία επιλογή μιας και όλα τα άλλα μαγαζιά ήταν κλειστά.Δε g@μeis είπαμε,πέντε πάνω πέντε κάτω ,να περάσουμε καλά θέλαμε!Ξέραμε πολύ καλά σε ποιες χώρες είχαμε έρθει...
Η παρακάτω πίτσα ήταν η οικογενειακή. Εμείς είχαμε παραγγείλει μια μεσαία αλλά η κοπέλα που πήρε την παραγγελία μας έφερε την μεγάλη στην τιμή της μικρής γιατί. Φυσικά δεν μπορέσαμε να την φάμε όλη και στο τέλος την πήραμε πακέτο για την επόμενη μέρα.

Απέναντι από το ξενοδοχείο μας βρισκόταν μια πολύ περίεργη κατασκευή!!
Ο Nordlyskatedralen, ο Καθεδρικός του Βόρειου Σέλας. Είναι ένας νέος ναός και χτίστηκε στην πόλη Alta, την πόλη που θεωρείται ιδανική για να παρακολουθήσει κανείς το Βόρειο Σέλας. Βρίσκετε κάπου στα 500 χλμ βόρεια του Αρκτικού Κύκλου, στο βόρειο άκρο της Νορβηγίας. Ο ναός διαθέτει ένα καμπαναριό ύψους 47 μέτρων που είναι επενδυμένο με φύλλα τιτανίου και αντανακλά το Βόρειο Σέλας. Η είσοδος ήταν κλειστή και δεν μπορέσαμε να μπούμε για να δούμε το εσωτερικό του ναού. Στο παρακάτω λίνκ μπορείτε να δείτε μερικές φώτο από το FB.

Σε όποια θρησκεία και αν πίστευαν οι άνθρωποι του βορρά εγώ έκανα την προσευχή μου και ευχαρίστησα τον δικό μου θεό για όσα είχαμε καταφέρει ως τώρα και ευχήθηκα να τελειώσει και αυτό το ταξίδι όπως όλα τα άλλα χωρίς πολλά προβλήματα!!!!

Η ώρα είχε πάει 21:30 και ο ήλιος του μεσονυκτίου μας έκανε παρέα.Περίεργη αίσθηση!!!!